Powierz Panu swoją drogę i zaufaj Mu

Temat: uprawnienia pedagogiczne - kurs
uprawnienia pedagogiczne - kurs
Witam,
mam do was pytanie w sprawie uprawnień pedagogicznych.
Skończyłam studia, ale niestety nie mam po nich uprawnień pedagogicznych.
Teraz studiuję podyplomowo wiedzę o kulturze i filozofię na UJ, ale na tych
studiach nie ma przedmiotów pedagogicznych, ponieważ większość słuchaczy już
je ma... Niestety, nie stać mnie na Studium Pedagogiczne UJ (3400zł) i w
związku z tym mam pytanie: gdzie mogłabym uzupełnić swoje kwalifikacje? czy
możecie mi coś doradzić? może jakaś instytucja organizuje kursy, które dają
takie uprawnienia? (najlepiej w Krakowie)
z góry bardzo dziękuję za porady
pozdrawiam
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,47965947,47965947,uprawnienia_pedagogiczne_kurs.html



Temat: Studium Pedagogiczne UJ w Krakowie
Studium Pedagogiczne UJ w Krakowie
Czy Ktos uczył się bądz uczy w tym studium? Interesuje mnie dokładnie kurs
eksternistyczny.Prosze o informacje od ludzi którzy go ukończyli: jakie
egzaminy, prace końcowe, (ogólnie) ile nauki i czy ciężko?;)) pozdrawiam
wszystkich!

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,33,35867058,35867058,Studium_Pedagogiczne_UJ_w_Krakowie.html


Temat: kurs w NKJO w Krakowie
kurs w NKJO w Krakowie
Witam, pilnie poszukuje osob, ktore teraz uczeszczaja na kurs kwalifikacyjny
metodyczno-pedagogiczny dla nauczycieli jezyka angielskiego organizowany
przez NKJO UJ w Krakowie (www.go.edu.pl).Jesli ktos taki to przeczyta to
bardzo prosze o kontakt. Uprzejmie dziekuje i pozdrawiam.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,517,37122162,37122162,kurs_w_NKJO_w_Krakowie.html


Temat: DorywczaOpiekunka-Kraków
DorywczaOpiekunka-Kraków
Odpowiedzialna,komunikatywna, lubiaca dzieci studentka IV roku polonistyki UJ.
Doswiadczenie w pracy z dziecmi.
Praktyka pedagogiczna w szkole podstawowej i gimnazjum.
Warsztaty pedagogiczne w roznego typu osrodkach szkolno-wychowawczych.
Wolontariat w osrodku dla dzieci autystycznych.
Kurs wychowawcow kolonijnych.
Bardzo dobra znajomosc jezyka wloskiego, dobra- angielskiego.
Gry, zabawy, spacery, pomoc w nauce.
Dodatkowe informacje - na zyczenie.
Prosze pisac na powyzszy adres lub na ulamarzec@poczta.fm


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,14765,20979053,20979053,DorywczaOpiekunka_Krakow.html


Temat: kurs pedagogiczny: gdzie w Krakowie (poza AP i UJ)
kurs pedagogiczny: gdzie w Krakowie (poza AP i UJ)
Cześć, pilnie poszukuje informacji o kursie pedagogicznym (jestem już po
studiach, pojawiła się szansa pracy w szkole) do wykładania przedmiotów
takich jak psychologia i socjologia. Kurs na AP jest kosmicznie drogi (2
tys.) i trwa za długo - skończyłam psychologie na uniweku i nie chcę słyszeć
tego 2. raz na kursie (i to jeszcze tak drogim)... Wszystko zatem rozbija się
o tzw. papierek. Czy ktoś z was robił sobie taki kurs? Jeśli tak, to
gdzie???? Z góry dziękuję
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,61,23203189,23203189,kurs_pedagogiczny_gdzie_w_Krakowie_poza_AP_i_UJ_.html


Temat: Mamy nauczycielki!!
Ja skończyłam półroczny kurs w Studium Pedagogicznym na UJ Kraków ..
fajny kurs - w tym były praktyki w wybranej szkole plus lekcje
hospitowane. Cena 3400zł i mam uprawnienia pedagogiczne z
przedmiotów ekonomicznych. Chodzili tam ludzie z bilogii, georgrafii
i języków .. różne ..... oprócz tego mam doktorat z ekonomii - ale
to poza nawiasem, daje jedynie ominięcie pierwszej nauczycielskiej
poprzeczki
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,567,69867506,69867506,Mamy_nauczycielki_.html


Temat: Ocena w matematyce - czy to az tak trudno?


Marek Szyjewski wrote:
A propos: ciekawi mnie Twoja opinia na temat tego, czego nalezy uczyc
studentow sekcji nauczycielskiej na fizyce.


Czego należy, czy czego się uczy?

Dawniej było tak, że osobno, od pierwszego roku, była sekcja
nauczycielska i nienauczycielska, no i ta nauczycielska była
- z załozenia - "gorszą fizyką" (mieli mniej godzin i okrojony
program podstaw matematycznych i głównych przedmiotów teoretycznych
na przykład). To nawet było, absurdalnie dość, usankcjonowane
- władze Instytutu zgadzały się na przenosiny studentów
z nauczycielskiej na nienauczycielską w nagrode za dobre wyniki
w nauce! I na odwrót, słabszym (ale nie całkiem słabym) studentom
z nienauczycielskiej dyskretnie sugerowano przenosiny na nauczycielską.
W Krakowie jest także WSP, pardon, od niedawna Akademia Pedagogiczna
(Kraków to jedyne miasto, w którym jest i uniwersytet, i WSP).
Otóż znanych jest mi kilka przypadków, w których osoby skreślone
z listy studentów fizyki na UJ za brak postępów w nauce - może
nie z głupoty, ale raczej z lenistwa, zamiłowania do wspinaczek,
gry w brydża itp ogólnoharcerskich sportów - przenosiły się na
WSP i tam brylowały.

Wszystko to perpetuowało negatywną selekcję do zawodu nauczyciela
fizyki - a to jest poważny problem, bo fizyka jest w polskich
szkołach średnich uczona bardzo źle (oczywiście to jest pewien
rozkład, są ogony i w stronę nauki na rozsądnym poziomie, i w stronę
poziomu dramatycznie niskiego zamiast zwyczajnie niskiego).

Potem ancient regime postanowił ukarać uniwersytety za
nieprawomyślną postawę i na jakiś (dość krótki) czas przemianował
_wszystkie_ uniwersyteckie kierunki na kierunki pedagogiczne;
wówczas podział na sekcje nauczycielską i nienauczycielską
automatycznie znikł - i był to bardzo pozytywny, aczkolwiek
niezamierzony, skutek owego posuniecia władz.

Obecnie specjalizacja nauczycielska jest jedną ze specjalizacji,
jaką student może wybrać po trzecim roku. Zatem, przez pierwsze
trzy lata wszyscy mają mniej wiecej to samo (mniej więcej,
bo niektóre przedmioty występują w wersji "kurs mały" i "kurs
duży"). Tak więc po trzecim roku jedni wybierają specjalizację
teoretyczną, inni optykę atomową, inni coś tam innego, jeszcze
inni wreszcie specjalizację nauczycielską. Czego się uczy na
tej specjalizacji, na jakim stoi ona poziomie i jacy studenci
ją wybierają nie wiem, bo nie mam tam żadnych zajęć. Domyślam
się jednak, że specjalizacja nauczycielska uważana jest za
"łatwą" (bo nie ma na niej zaawansowanych przedmiotów
matematycznych i zaawansowanego kursu mechaniki kwantowej
jak na większości innych specjalizacji), więc...

Tak zatem jest, natomiast moim zdaniem powinno być inaczej:
Studenci kończą normalną fizykę, wybierając po drodze jakąś
tam specjalizację - w puli specjalizacji do wyboru nie ma
specjalizacji nauczycielskiej. Po zakończeniu studiów ci,
którzy chcą, uczą się na czymś w rodzaju podyplomowych
studiów nauczycielskich - tam już nie uczą się fizyki,
ale pedagogiki, podstaw psychologii (tego można uczyć
łącznie absolwentów różnych kierunków), metodyki nauczania
fizyki, wizytują lekcje w szkołach, sami przygotowują
lekcje itp. Gdy taki kurs (_minimum_ roczny, jak przypuszczam)
zaliczą, dostają dyplom, papier, glejt, kwit uprawniający
do uczenia w szkole, ubiegania się o status nauczyciela
dyplomowanego czy jak to się zwie. Oczywiście technicznie
mogłoby to być zorganizowane tak, aby jakieś elementy
studuim pedagogicznego można było zaliczać już w trakcie normalnych
studiów magisterskich, ale a) aby zaliczyć studium pedagogiczne,
trzeba mieć "niepedagogiczny" stopień magistra, b) zaliczenie
jakichkolwiek przedmiotów pedagogicznych nie zwalnia z niczego
na "zwykłych" studiach.

Rekapitulując: Merytoryczne przygotowanie do nauczania _fizyki_
mają dać uniwersyteckie studia z _fizyki_. Metodyczne przygotowanie
do _nauczania_w_szkole_ ma dać podyplomowe _studium_pedagogiczne_.
Zdaje mi się, że ta propozycja jest podobna do twojego stanowiska
odnośnie tego, czego i jak nalezy uczyć przyszłych nauczycieli
matematyki.

Zastrzegam, że w żadnym stopniu nie uważam się za eksperta, praktyka
czy teoretyka metodyki nauczania fizyki, więc chętnie przeczytam
wszelką krytyke moich propozycji (nawet po ekstrapolacji na
matematykę).

Paweł Góra
Institute of Physics, Jagellonian University, Cracow, Poland
A physical entity does not do what it does because it is what it is,
but is what it is because it does what it does.


Źródło: topranking.pl/1842/ocena,w,matematyce,czy,to,az,tak,trudno.php


Temat: Pani Kempa i p.Wasserman w SEJMIE!
Pani Kempa i p.Wasserman w SEJMIE!
Z partii PiS powinni podjac decyzje o powolaniu Komisji
Dyscyplinarnych dla nauczycieli i dyrektorow w Minisaterstwie
Edukacji Narodowej zgodnie z procedurami przyslugujacego prawa
oswiatowego. Od kilku lat nie ma wogole kOmisji lub jesli sa osoby w
MEN w gabinecie politycznym szkodza nauczycielom dyplomowanym, w
dochodzeniu swoich praw utraconych w wyniku dzialan mobbingowych w
miejscu pracy i konsekwencjami w domu. Wedlug mnie celowo dzialaja a
nawet wykorzystuja osoby z kregow innych miejsc pracy np,.od mezow ,
poslugujac sie lekarzami w Poradniach Zdrowia Psychicznego podczas
badan profilaktycznych gdzie sa kierowani z wpisem:,, narazenia
strun glosowych" , ukrywane sa prace przy komputerach, szkodliwe
warunki pracy: dzieci niepelnosprawne o wadze od 30-70 kgr. Czesto
jest tak,. ze wykorzystuja wladze w miescie Przemysl i Rrzeszow przy
Wojewodzie Podkarpackim. Zaden dyrektor nie moze wnosci wnioskow na
nauczyciela jesli nie ma odpowiednich kwalifikacji do zajmowanych
stanowisk zgodnie z rozporza.MEN o kwalifikacjach , jesli nie jest
nauczycielem dyplomowanym lub mianowanym, 5 letniego stazu
pedagogicznego, ukonczonych studiow lub kursu z zarzadzania oswiata,
oceny pracy dobrej oraz jesli nie jest prowadzone postepowanie
karne. Jesli tacy dyrektorzy beda dokonywali oceninia pracy
nauczycieli dyplomowanych i bezprawnie doprowadzajac do zwalaniania
niezgodnie z prawem oswiatowym informuje media w Polsce, ze pierwsza
kara jest nagana z ostrzezeniem , nigdy zwolnienie z pracy. W moim
przypadku doszlo da naruszen prawa pracy i prawa oswaitowego.
Zwazajac na bezprawne czyny w miescie Przemysl nalezalo poznac prawa
z uczelni wyszej czyli APS-INP w Warszawie, u dr.Malgorzaty
Szeroczynskiej i prof.Grazyny Ancyparowicz. Zaniedbania MinisteRstwa
Edukacji Narodowej w Warszawie , nalezalo poznac i zdiagnozowac
przypadek jednego nauczyciela w Polsce , a nawet wezwac do MEN , z
mocy prawa po rozpatrzeniu z wykozrystaniem KurATORIUM mAZOWIECKIM I
UCZELNI WYZSZEJ SPRAWE SKIEROWAC DO kANCELARII aDWOKACKIEJ W
wARSZAWIE P.rOMANA gIERTYCHA I PARTEROW NA ULICY noWY swIAT NR.35
LOKAL NR 4. dODAM , IZ NAUCZYCIELOM PRZYSLUGUJE OCHRONA PRAWNO-KARNA
I OBRONA Z URZEDU ZGODNIE Z PRAWEM OSWIATOWYM. tAKA OCHRONE MOZE
ZAPEWNIC OCHRONA RZADOWA boru Z ZIECIEM P.pREZYDENTA rZ. pIOTREM
sMUNIEWSKIM , DO KTOREGO OSOBISCIE SIE ZWRACALAM W ROKU 2009,
INFORMUJAC O MOBBINGU JAK ROWNIEZ O SKUTKACH , UTRACIE ZDROWIA ,
WPLYWACH PARTII I NA TEMAT EDUKACJI W pOLSCE W ODNIESIENIU DO
WCZESNIAKOW , ZANIEDBANIA men W dEPARTAMENCIE ZLIKWIDWANYM W ROKU
2007 kSZTALCENIA oGOLNEGO I sPECJALNEGO , GDZIE BYLY ZADANIA Z
ZAKRESU WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI, FINANSOWANIA UZDIOLNIONYCH ORAZ
WSPOMAGANIE SZKOL SPORTOWYCH W Polsce.
ZWracam sie szczegolnie do poslow w Sejmie , kto konkretnie zleca
zadania do wymiarow sprawiedliwosci do Sadu Rejonowego Nieletnich
i Rodzinnych , czyli kuratorow sadowych , ktorzy nie znaja
resocjalizacji nieletnich , drecza rodziny, wyciagaja informacje od
malzonkow , psujac relacje , przekazuja swoje wnioski falszywe,
doprowadzaja do mobbingu na studentow na UJ w Krakowie, upatrujac
sobie szczegolnie zdolnych.
Dwukrotnie pzrekazywalismy z mezem jeden procent pozytku publicznego
w miescie na Fundacje Synapsis i Stowarzyszenie Anny Dymny w miescie
Przemysl , co zostalo wykorzystane przeciwko nam. Dzialania w POlsce
sa bezprawne i naruszaja KOnsytytucje Rz.P o wolnosci slowa i
wyznania i dla nie sa potwierdzeniem uchybien osob z partii
politycznych PiS oraz osob z partii P.O , ktora od dwoch lat
poplelnia bledy , nie potrafia przeiwdzialac .Do wszystkich
politykow w Sejmie - czy w Polsce w wymiarach sadowniczych dzialaja
sedziowie w oparciu o wiedzze zdobyta na uczelniach wyzszych czyli
po prawach na UJ,UW, KUL, UMCS, URZ, UW, UG, UAM, czy tez w oparciu
o zlecenia i zadania politykow z partrii?
Sa to opinie obiektywne , niezalezne , od wplywow osob z partii ,
osoby bezpartyjnej, ktora dreczono wszystkimi sposobami w Polsce. Z
Mojej rodziny juz dwie osoby wyjechaly z POlski do Izraela , kraju
wolnym od przemocy, wolnym od bezprawnych czynow i nie zycze sobie
kontaktow szczegolnie kultur przemyskich gdzie sa dyskryminacje
pochodzen zydowskich , zdolnych, zazdrosci do specjalizacji, gdzie
ukrywano mobbing w miejscu pracy , niektore malzenstwa doprowadzano
do rozwodow, uzaleznien, zastraszaja policja i nagrywaniem z
zazdrosci do organizacji i zarzadzania , pomysly uwielbaija sobie
przypisywac, pracownikow maja podporzadkowanych, nie moga rozwijac
swoich zainteresowan i zdolnosci.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,645,105368710,105368710,Pani_Kempa_i_p_Wasserman_w_SEJMIE_.html